Brev:
Fra amning til skemad
21. november 2014
Alder:
5 mdr.
Fra amning til skemad
Hej Helen
Jeg fuldammer min datter på knap 5 mdr., født to uger før tid. Det fungerer fint, og trods en svær start vejer hun nu 8 kg og trives. Jeg vil derfor gerne vente så længe som muligt med at introducere skemad. Hun sidder med ved bordet hver aften, men hun lader ikke til at interessere sig for vores mad overhovedet. Er det normalt?
Jeg har købt din bog "Børn og mad", hvor jeg kan se, at du anbefaler bestemte typer af grød/mos fra 4-6 mdr. Hvis jeg venter med at introducere skemad, til hun er 6 mdr., skal jeg så begynde med disse typer, eller kan jeg også introducere det, du anbefaler fra 6 mdr. med det samme?
Tak